top of page

גמישות פסיכולוגית במקום העבודה

גמישות פסיכולוגית היא מונח מתחום הפסיכולוגיה, המתאר את היכולת להסתגל לדרישות המצב המשתנות. מונח זה הוצג לראשונה על ידי ד"ר סטיבן הייז ועמיתיו בתחילת שנות ה-2000, כמרכיב מפתח בטיפול בקבלה ומחויבות (ACT) – גישה טיפולית המטפחת מיינדפולנס ופעולה מבוססת ערכים. גמישות פסיכולוגית כרוכה במודעות האדם למחשבותיו ולרגשותיו, תוך מחויבות לעיסוק בפעולות התואמות את הערכים והמטרות שלו, אפילו בנוכחות חוויות קשות או לא נוחות.


כיצד גמישות פסיכולוגית מסייעת במקום העבודה?


גמישות פסיכולוגית מתייחסת ליכולת להסתגל לנסיבות משתנות, לנהל רגשות קשים ולשמור על פרספקטיבה ערכית. מקומות עבודה אשר מטפחים את הגמישות הפסיכולוגית של עובדיהם, ייהנו מכמה יתרונות:


1. התמודדות טובה יותר עם לחצים – פחות היעדרויות ושחיקה: עובדים גמישים מבחינה פסיכולוגית מסוגלים להתמודד טוב יותר עם מתחים ולהתמודד באפן מיטיב אתגרים המתעוררים במקום העבודה. בהתאמה עובדים נעדרים ונשחקים פחות בשל יכולת זאת.

2. תקשורת משופרת: גמישות פסיכולוגית יכולה לשפר את כישורי התקשורת, בכך שמסייעת לאנשים להבהיר לעצמם ולאחרים טוב יותר את עמדתם, ומגבירה פתיחות ועמדה פחות "תגובתית" לעמיתיהם – גם כשמביעים עמדה שונה.

3. הגברת היצירתיות והחדשנות: אנשים גמישים פסיכולוגית פתוחים יותר לרעיונות חדשים ולדרכים נוספות לפעולה – גורמים המגבירים יצירתיות וחדשנות במקום העבודה.

4. שביעות רצון מוגברת: כאשר עובדים מרגישים יותר שליטה ברגשותיהם ומסוגלים יותר לנהל את האתגרים של עבודתם, הם עשויים לחוות סיפוק רב יותר בעבודה ותחושת סיפוק רבה יותר בעבודתם.


לסיכום, קידום גמישות פסיכולוגית במקום העבודה דורשת תרבות התומכת בתקשורת פתוחה, מרחב המאפשר התנסות וצמיחה אישית. יצירת סביבה מסוג זה עוזרת לעובדים לשגשג הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.



נכתב בסיוע AI ChatGpt


bottom of page